donderdag

Zinvol leven

Hoe verschillend we als mensen ook zijn, hoe zeer onze interesses ook uiteen lopen, één ding hebben we allen gemeen, we willen de betekenis van ons leven ontdekken. Ik ben daar geen uitzondering in. Weliswaar ben ik daar niet altijd bewust mee bezig, toch heb ik er in het dagelijkse leven voortdurend mee te maken Het ligt óók in mijn aard om de zin van mijn leven te realiseren en te begrijpen. Daarom schep ik idealen en doelen en probeer deze te verwezenlijken om zo een bepaalde betekenis aan mijn leven te geven. Sterker nog, ik ben zelfs van mening dat ik niet zonder een doel kan leven. Want zolang ik een doel heb denk ik dat het leven zin heeft. Mijn doelen zijn altijd gericht op de toekomst. Ik wil een leuke partner, een mooi huis, een interessante baan, een riant inkomen, enzovoort. Of ik streef naar roem, succes, erkenning, macht, positie en geloof dat ik iemand zal zijn als mijn doel bereikt is. Ook al bereik ik mijn doel nooit, toch blijf ik hopen dat het ooit werkelijkheid zal worden. Dat mijn verlangen eens vervuld zal worden. Want ik heb een ontzettende drang naar vervulling