donderdag

Voeding

Veel mensen hebben problemen met voeding De meesten eten altijd teveel, of hebben soms 'vreetbuien'. De gewichtsbeheersing industrie maakt daar dankbaar gebruik van. Maar er zijn ook mensen die denken dat ze teveel eten. In extreme vorm uit deze problematiek zich in verslaafdheid of in anorexia nervosa, bulemia, enzovoort. In een mildere vorm komt het eten van 'tussendoortjes' en 'afzakkertjes' ook veelvuldig voor. Dit is bij mij ook het geval. Ik ben gek op chocolade, bij voorkeur van die grote plakken van Cote d'Or. Vooral na een mislukte poging om mijn 'gat' op een of andere manier te vullen, sla ik genadeloos toe. Na zo'n frustratie is het eten van chocolade een gemakkelijke manier om mijn leegte op te vullen.Er komt dan een enorm verlangen in me op om me op een schandalige manier te buiten te gaan aan chocolade. Geen gewone chocolade, maar zo'n grote heerlijke weelderige dikke plak die in je mond smelt . Het eten van chocolade heeft op mij een enigszins verdovende uitwerking. Chocolade is voor mij een soort drug dat een gevoel geeft van troost, veiligheid en bevrediging. Helaas is dit net als bij andere drugs slechts voor korte duur.