donderdag

Okay voelen

Omdat ik me over het algemeen niet okay voel, onderneem ik van alles om daar vanaf te komen, om me toch maar okay te voelen. Als ik me lui voel doe ik er alles aan om dit te veranderen Want ik voel me pas okay als mijn luiheid verdwenen is. Wanneer ik me onzeker voel ga ik er van alles aandoen om het tij te keren. En ik voel me pas okay als mijn onzekerheid verdwenen is Als ik me depressief voel tracht ik daar zo snel mogelijk vanaf te komen. En alles is weer okay als ik niet meer depressief ben. Ik heb steeds het idee dat ik aan mezelf moet werken om me okay te voelen. Hierdoor ben ik voortdurend aan het sleutelen aan mezelf. Maar in wezen gebeurt er niets, fundamenteel veranderd er niets. Want er blijven voor mij nog altijd redenen genoeg over om me niet okay te voelen. Er moet altijd nog wel het een en ander in orde gebracht worden wil ik me okay voelen. Wat ik ook doe er blijft altijd een gevoel van dat er iets aan scheelt, dat er iets ontbreekt.En zolang dit het geval is voel ik me niet okay