donderdag

Waarom ontsnappen?

Ik ben liever met gisteren of morgen bezig dan met het huidige moment. Want in het huidige moment komt er een onbestemd gevoel van angst, onrust en ontevredenheid over me heen. Dit komt omdat alles wat ik eigenlijk ben, maar nooit heb willen zijn daar onder verborgen zit. Al mijn onzekerheid, faalangst, minderwaardigheidsgevoelens, verdriet, lusteloosheid, eenzaamheid, machteloosheid, hopeloosheid, zinloosheid en allerlei vage, sombere, onbestemde angstgevoelens zitten daar onder verstopt. Door mijn verzet, ontkenning en ontwijking zijn deze gevoelens in mijn binnenwereld tot stilstand gekomen. Ze zijn daar als het ware bevroren, onbewust geworden en dus ver weg van de buitenwereld .Waardoor ze niet meer in contact staan met de werkelijkheid van het huidige moment. Dat is dan ook de reden dat ik deze gevoelens alleen nog kan waarnemen als vage angst, onrust en ontevredenheid, maar soms ook als een leegte, een niets, een gevoel van niemand zijn. Op die manier heb ik het huidige moment tot mijn grootste vijand gemaakt..