donderdag

De waarheid

Alle godsdiensten zijn gebaseerd op geloof. En ieder geloof is slechts een strategie om jezelf voor de gek te houden. Geen geloof kan je helpen om de waarheid te vinden. Want wanneer ik geloof begeef ik me niet op het pad van zelfonderzoek. Omdat dit veel te moeilijk voor me is. Wanneer ik de waarheid wil leren kennen moet ik eerst mijn vaststaande meningen laten vallen en al mijn conditioneringen uit het verleden deprogrammeren. Daar deze hersenspoelingen verhinderen dat ik de waarheid over mezelf leer kennen. De waarheid vinden is een zoektocht, geen geloof. Het is je ware zelf leren kennen. Om dit onderzoek te vermijden word je gelovig. Maar je geloof heeft je niet alleen je individualiteit afgenomen, maar ook je vrijheid en intelligentie. Ze heeft je een deel van de massa gemaakt. In plaats daarvan heb je een godsdienst gekregen die niets om het lijf heeft. Want een godsdienst is een dode organisatie. En de waarheid kan niet georganiseerd worden. Voor de waarheid zijn geen heilige geschriften nodig, geen profeten, geen kerken, geen pausen en geen priesters. De waarheid is een individuele zaak. Het is een boodschap van liefde en vrede van jou aan de hele kosmos.