donderdag

Teleurstelling

Het heeft mij veel tijd en teleurstellingen gekost voor dat ik ging beseffen dat niets in het leven mij een vervuld gevoel kan geven. Met zoeken heb ik het in ieder geval niet kunnen vinden. Dit komt mede omdat ik het altijd in de buitenwereld zoek. Ik probeer steeds mijn omgeving te veranderen. Maar mijn omgeving blijft altijd hetzelfde omdat ik zelf niet verander. Soms ben ik wel eens een tijdje tevreden. Maar dat is meestal voor korte duur. Want zogauw ik een tijdje tevreden ben ga ik me weer vervelen, dan komt die zinloze leegte weer op me af. Alles wat ik meemaak in mijn leven gaat op den duur vervelen. Of het nu gaat om bezit, succes en kennis of om relaties, seks of andere afleiding. Steeds opnieuw komt die vervelende zinloze leegte naar boven. Soms als een onbestemd gevoel, maar af en toe ook heel direct.Omdat vervelende gevoel uit de weg te gaan zoek ik weer een nieuwe uitdaging. Ik ga nog meer mijn best doen, de lat komt hoger te liggen, nog meer, nog groter, nog beter, nog mooier, nog exlusiever. Maar ik blijf iets missen, daarom houdt mijn eeuwige zoeken op deze manier nooit op.