donderdag

Hoop

Over het algemeen voel ik me niet altijd even gelukkig. Mijn manier om daar mee te leven is hoop.. Ik hoop vurig dat het ooit anders zal worden. Dat er een gelukkige tijd zal aanbreken, waardoor dit onaangename gevoel verdwijnt. Hoop geeft mij de mogelijkheid om in moeilijke tijden verder te gaan met mijn leven. Hoop laat mij geloven dat dit ongelukkige leven niet het werkelijke leven is en dat het echte leven nog moet komen. Zo hoop ik op een betere toekomst en probeer ik tegelijkertijd de werkelijkheid te omzeilen. Waarom ik dit doe?.Ik doe dit omdat ik dat fijn vindt. Ik vindt het fijn om te denken aan de prettige dingen die ik in de toekomst ga doen. Het is voor mij ontzettend prettig te denken hoe rijk en vol mijn leven in de toekomst zal zijn Want hoop doet leven .Daarom geloof ik onvoorwaardelijk in mijn verlangen naar roem, geld en plezier. Is alle hoop vervlogen, dan heeft wat mij betreft het leven weinig meer te betekenen