donderdag

De terreur van godsdiensten

Vanwege mijn godsdienstige opvoeding heb ik geleerd altijd tegen mezelf te vechten. Ik heb voortdurend de neiging tegen mijn eigen aard in te gaan. En door tegen mijn eigen aard in te gaan verdring ik al mijn natuurlijke instincten. Dit komt omdat mijn onderbewuste altijd de catechismus met zich meedraagt. De 'tien geboden' staan vlijmscherp in mijn harde schijf geprint. Maar alles wat godsdiensten verbieden, is nou juist datgene wat het leven nog enigszins de moeite waard maakt. Daarom zijn godsdiensten de grootste vijand van alles wat aangenaam is op deze aarde. Ze proberen een 'brave hendrik' van je te maken, ernstig en serieus. Miljarden mensen zijn zo geindoctrineerd, ze geloven dat het leven bestaat uit angst, lijden en misére. En dat is het ergste wat je kunt overkomen. Godsdiensten hebben misére voortgebracht voor de gehele mensheid. Geen godsdienst wil dat de mens hier op aarde gelukkig en vreugdevol is. Want als iedereen hier gelukkig zou zijn, wie is er dan nog geinteresseerd in hun verhaal over de hemel.